Pirates buy more Everything

Ein paar Tage nachdem eine Studie ergab, dass Piraten rund 30% mehr Musik kaufen, als Nicht-Piraten, kommen jetzt ein paar Holländer mit einer Untersuchung um die Ecke, die zeigt, dass Piraten nicht nur mehr Musik kaufen, sondern auch mehr Filme, Bücher und Games. Und zwar digital wie auch physisch. Immer noch keine Überraschung: Piraten sind die besseren Kunden.

file-sharers who “pirate” movies or TV-shows are three times more likely to pay for downloads and streams of films and TV-series. Music sharers on their turn are four times more likely to pay for music downloads and streams. Putting it differently, the same data concludes that two-third of all music file-sharers does not for music downloads or streams.

Interestingly, similar effects are found for physical media, but the differences are smaller here. The conclusion is nonetheless that file-sharers are also more likely to buy physical books, CDs and DVDs and games. The difference is most pronounced for games with 65% vs. 14%.

File-Sharers More Likely to Pay for Movies, Books, Games and Concerts

Vorher auf Nerdcore:
Pirates buy 30% more Music!