10 PRINT CHR$(205.5+RND(1)); : GOTO 10

10 PRINT CHR$(205.5+RND(1)); : GOTO 10 ist ein neues Buch über Code und das „Wesen von Code“ und Programmier-Kunst und solche Sachen. Der Titel entspringt einem ziemlich bekannten C64-Basic-Einzeiler, der bei Ausführung zufällige rechtwinklig gemusterte Labyrinthe entstehen lässt, die lediglich aus zwei Diagonalen eines Monospace-Fonts zusammengesetzt werden. Generierung von Komplexität aus minimalsten Mitteln, solche Sachen. Must Have. Und weil ich Lust dazu hatte, hab ich grade meinen C64-Emulator gestartet und hab’ die Zeile einmal durchrennen lassen.

This book takes a single line of code–the extremely concise BASIC program for the Commodore 64 inscribed in the title–and uses it aa a lens through which to consider the phenomenon of creative computing and the way computer programs exist in culture. The authors of this collaboratively written book treat code not as merely functional but as a text–in the case of 10 PRINT, a text that appeared in many different printed sources–that yields a story about its making, its purpose, its assumptions, and more. They consider randomness and regularity in computing and art, the maze in culture, the popular BASIC programming language, and the highly influential Commodore 64 computer.

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