Instagram reverts to old Terms of Service because of Chicken

Instagram hat wegen Holladiewaldfee die Advertising-Sektion seiner aktualisierten TOS wieder auf den Stand von 2010 gebracht. Da steht jetzt mehr oder weniger dasselbe drin, wie vorher, nur noch schlimmer. Die neuen alten TOS erlauben ihnen praktisch, alles mit Euren Fotos zu machen, was sie wollen. Die neuen TOS haben diese Rechte spezifiziert und eingeengt. Und erwartet blos nicht, das irgendetwas davon in den „Instagram wird Eure Fotos verkaufen“-Qualitätsmedien auftaucht. Congrats, Internet! Chickenshit.

Despite the public reaction, it’s important to note that some of the changes Instagram suggested were actually improvements, outlining what the company could do in narrow, specific terms. The proposed tweaks made it very clear that advertisers, for example, couldn’t just stick their logo on one of your photos and use it as an Instagram ad. The language the company’s going back to is so broad that such use isn’t out of the realm of possibility — and in that sense today’s development is actually a loss for users.

Instagram-Blog: Updated Terms of Service Based on Your Feedback, The Verge: Instagram reverts terms of service after public outcry, makes them arguably worse