Free Pussy Riot Lingerie-Commercial

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Zum Jahrestag von Pussy Riots Punk Prayer in der Chirst-Erlöser-Kirche in Moskau, was zur Verhaftung der feministischen Punk-Aktivistinnen führte, schickt ein Berliner Unterwäsche-Label eins seiner Models mit Balaclava in Moskau halbnackt bei –15°C auf die Straße. Ich bin mir nicht sicher, ob tatsächlicher Protest als Werbeform neu ist, ob der Protest wirklich legitim ist, obwohl die Fashionindustrie sich bereits während der Prozesse für die Damen einsetzte und wie Sexy-Unterwäsche-Protest für die Freilassung durchaus radikaler Feministinnen passen soll. Was das Ding ja wegen all dieser Fragen durchaus interessant macht.

While it legitimately promotes the freepussyriot.org fundraising site to help the women, it is also promoting a product using a woman’s sexuality as the bait: „On the first anniversary of the Pussy Riot concert in the Cathedral of Christ the Savior, the Berlin based Lingerie label blush supports the free pussy riot movement with a sexy protest march through icy Moscow (-15° C). Support Freepussyriot.org!“

This is no Femen action, in which women’s bodies become weapons of protest. It is a commercial for sexy underwear that pays for its appropriation of a radical feminist cause by directing people to that cause. Is this irony?

“Free Pussy Riot” lingerie campaign: Appropriate, or appropriation?

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