Spoek Mathambos Future Sounds of Mzansi

Spoek Mathambo ist südafrikanischer Elektro-Mucker und hatte vor drei Jahren so ziemlich alles erreicht, Nominierung als Best African Act, Preise in Cannes für seine Videos und Streetcred für sein abartig fantastisches Joy Division-Cover von She’s Lost Control. Danach wurde es etwas ruhiger um ihn und jetzt ist er wieder da – mit einer Doku über die südafrikanische Township Tech-Szene namens Future Sounds of Mzansi.

“We party like our lives depend on it,” says Mathambo in the voiceover. “The groove is thick and infectious, and we give ourselves to it.”

Asked about the film’s title, he explains: “Mzansi is more than just the Xhosa word for our nation. It’s part of South African slang for a lot of people. I wanted a word to describe South Africa that was more localised than the English term. The documentary is essentially about us as South Africans telling our own stories, and using the word Mzansi is an extension of this.”

In terms of debunking stereotypes about South Africa, a good place to start is the assertion, contrary to popular wisdom, that “townships are not so dangerous”. That line is delivered in the film by a DJ called Machepies and is echoed by Mathambo. “However dangerous you think townships are, go and experience one for yourself and you will find enough vibrancy, warmth and love to balance the crime, poverty and injustice,” he says.

Guardian: Spoek Mathambo and the future sounds of township tech

Aaahhwooo-Festival in Bralitz für Pay What You Want

Jochen schreibt mir: „Wir veranstalten am letzten August-Wochenende unser zweites (öffentliches) Festival auf einem verlassenen ehem. Bahnhofsgelände, in einer seit der Wende verwilderten Kiesgrube, in einem ziemlich verlassenen Dorf am östlichsten Rand Brandenburgs, kurz vor Polen. Das Dorf heißt Bralitz. Was vor ein paar Jahren als Label-Workshop begann, ist mittlerweile zu einem schicken kleinen non-profit Netaudio-Festival herangewachsen, das vorab komplett von den Besuchern finanziert wird. Es gibt 250 limitierte Tickets, zwei Tage Musik (Rock, Indie, Elektro) und jede Menge improvisierten DIY-Spaß, von denen noch knapp 90 Tickets zu vergeben wären (Pay What You Want).

Mit dabei sind u.a. Sebastian Arnold (Solo-Drum-Elektro-Orchester), Entertainment For The Braindead (Loop-Folk-Fee), Ueki (Indie-Elektro-Duo), The Unfortunates aus London und noch diverse andere Bands und DJs (u.a. Ronny vom Kraftfuttermischwerk). Die holländischen Guerilla-Koch-Nomaden der Pirate Kitchen sorgen für’s Essen, Seen in der Umgebung laden zum Baden ein und die Festival-Szenerie wird traumhaft bis skurril irgendwo zwischen The Walking Dead und Kindergeburtstag.
Alles weitere gibt’s hier auf DE und EN, falls du mehr wissen wollt.“

Action Comics #1 CGC 9.0 White Pages for sale

Vor drei Jahren wurde Nicholas Cages geklaute Ausgabe von Action Comics #1 für über 2 Millionen Dollar versteigert, bis heute das teuerste Comic aller Zeiten und war bis dahin die einzige CGC-gegradete Ausgabe mit einer 9.0-Wertung. Nun ist eine weitere 9.0-Ausgabe aufgetaucht, die augenscheinlich allerdings noch besser aussieht. (Damn, das Teil sieht besser aus, als viele neue Comics, die ich hier rumfliegen habe.) Es wird erwartet, dass die den Preis von damals nochmal übertreffen wird.

Und so interessant ich das als Comicsammler auch finde, noch faszinierender finde ich den Absatz über eine mysteriöse Edgar Church-Ausgabe von Action Comics #1, von der ich bislang auch nichts wusste:

As always when you’re talking about Action Comics #1, a disclaimer about the Edgar Church copy applies: The infamous Edgar Church copy, part of a treasure trove of high grade comics purchased in 1977 by Mile High Comics owner Chuck Rozanski, has been sitting ungraded and virtually unseen in the hands of a private collector for decades. No decent scan or photo of the Church copy — widely considered the most valuable comic in existence — has ever been made public on the internet, though the few knowledgeable individuals who have seen it claim it is undoubtedly the best copy known to exist. And most people familiar with the situation indicate that this copy is unlikely to be available on the market for a long time to come — possibly decades.

The First $3,000,000 Comic? Action Comics #1 CGC 9.0 White Pages About To Go Up For Auction

Bloon Bread

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Omer Polak und Michal Evyatar haben Teig aufgepumpt und Luftballon-Brot gebacken. Toll!

The “Blow dough” project manufactured dough balloon, using industrial blower, with highest temperature of 600 Celsius, which made the seasoned dough baked during blowing it into the shape of an inflated balloon.

In the manufacturing process, local herbs were added to the blowing act and their exceptional senses were assimilated to the dough. Thus, the entire eating experience was enriched. The project illustrates the food manufacturing process in a small-scale factory that was established for one day as an analogy to the street food carts and to the urban eating experience in Jerusalem.

Blow Dough – FoodDesign (via The Fox is black)

Eintagsfliegen-Invasion in Mississippi

In den Käffern im Mississipi-Delta werden ganze Dörfer von Eintagsfliegen eingedeckt. Passiert so wohl jedes Jahr. Ich würde mich da gerne reinstellen (mit so ‘ner Steampunk-Pilotenbrille oder Ghostbusters-Anzug oder sowas) und ganz laut „Lord of the Flies“ rufen.

A hatch starting at about 8:45 p.m. CT Sunday was so prolific that it created a bow echo on radar, similar to one that would be made in a significant rainstorm, according to the La Crosse, Wis., office of the National Weather Service. A weather service employee captured some images of the short-lived insects covering nearly everything in their path. […]

The road about 50 miles southeast of Minneapolis had become slick from the mayflies Sunday evening, causing at least one of the drivers involved in the crash to lose control of her vehicle. Visibility was limited at the time of the crash because to the massive cloud of mayflies in the air, police said.

USA Today: Mayfly hatch blankets Mississippi River towns

Bill Wattersons Return to Comics for Sale

Vor ein paar Wochen tauchte Bill „Calvin and Hobbes“ Watterson aus dem Nichts auf und zeichnete zusammen mit Stephan Pastis drei seiner Pearls before Swine-Strips, die Originale sollten danach zugunsten von Michael J. Fox’ Parkinson-Charity versteigert werden. Und genau das passiert jetzt, die drei Original-Wattersons sind heute bei Heritage Auctions aufgepoppt: Zeichnung 1, 2, 3, die HighRez-Files habe ich grade in ein Flickr-Set geladen: Bill Watterson and Stephan Pastis Pearls Before Swine Daily Comic Strip Original Art.

Vorher auf NC:
Bill Watterson is back at Comics!

Supercats!: A Supercut of Cats in Movies

Supercats!: A Supercut of Cats in Movies

Ein Katzensupercut zu The Cures Lovecats. Nuff said.

I Know Where Your Cat Lives

Big Data-Kritik per Katzengeodatenvisualisierung. Kann man machen:

I Know Where Your Cat Lives is a data experiment that visualizes a sample of 1 million public pics of cats on a world map, locating them by the latitude and longitude coordinates embedded in their metadata. The cats were accessed via publicly available APIs provided by popular photo sharing websites. The photos were then run through various clustering algorithms using a supercomputer at Florida State University in order to represent the enormity of the data source.

This project explores two uses of the internet: the sociable and humorous appreciation of domesticated felines, and the status quo of personal data usage by startups and international megacorps who are riding the wave of decreased privacy for all.

I Know Where Your Cat Lives (via AnimalNY)

The Story of the #JewsAndArabsRefuseToBeEnemies Kiss…

Sulome Anderson, die Dame, deren Tweet in den vergangenen Tagen zum Symbolbilder der #JewsAndArabsRefuseToBeEnemies-Meme wurde, schreibt im NYMag über die Hintergründe:

In the days leading up to the war, mounting tension between Israel and Hamas was a frequent topic of discussion between Jeremy and me. These discussions often turned into arguments and sometimes flat-out fights. Jeremy took issue with my assumptions about Israelis; I couldn’t understand why he seemed to place more emphasis on Israeli lives than Palestinian ones. But as he eventually revealed to me, he’d witnessed a bus bombing during his time in Israel. He had seen that violence from the other side.

As the region exploded into war, we started to come closer together in our opinions given the fact that we both share critical values: respect and concern for human life. I showed him some of the heart-wrenching photos coming out of Gaza; most people can’t see those tiny, broken bodies without feeling pain and regret for their short lives and the violence that took them.

I’m not saying we reach a consensus on everything now. But we do agree on something: This isn’t just about politics. This is about people.

NYMag: I’m Arab-American. My Boyfriend Is Israeli. A Selfie of Us Kissing Has Become a Viral Symbol of Peace.

Westworld-Series is a Go!

Vor einem Jahr hatte HBO die Rechte an Michael Crichtons Westworld gekauft und eine Serie angekündigt, jetzt haben sie endgültig grünes Licht gegeben und einen Piloten bestellt. Hauptrollen: Anthony Hopkins (Fava-Bohnen-mit-Chianti-Liebhaber) und Evan Rachel Wood (True Blood, Across the Universe, The Wrestler). Hopkins spielt den Creative Director und Coder des Parks mit Robot-Vision (die natürlich schief gehen wird), Wood spielt die Unschuld vom Land, die herausfindet, dass „her entire idyllic existence is an elaborately constructed lie“. Hört sich für mich an, als hätte man da Elemente der Truman Show in den Plot eingebaut. Interessant.

Westworld ist einer meiner allerliebsten SciFi-Filme aller Zeiten und damals schrieb ich „Don’t fuck this up.“ Nun, es sieht nicht danach aus und ich werde langsam optimistisch.

[Westworld] landed at HBO a year ago with one of the westworldbiggest commitments ever for the premium network, a pilot production commitment, and now has been officially greenlighted to pilot with Hopkins and Wood on board. Described as a dark odyssey about the dawn of artificial consciousness and the future of sin, the series will keep the setting of the movie, which starred Yul Brynner, Richard Benjamin and James Brolin and introduced new digital visual techniques.

In his first TV series role, Hopkins will play Dr. Robert Ford, the brilliant, taciturn and complicated creative director, chief programmer and chairman of the board of Westworld who has an uncompromising creative vision for the park — and unorthodox methods of achieving it. Wood plays the provincial, beautiful and kind Dolores Abernathy, the quintessential farm girl of the frontier West — who is about to discover that her entire idyllic existence is an elaborately constructed lie.

Deadline: Anthony Hopkins & Evan Rachel Wood To Star In HBO Pilot ‘Westworld’ (via The Verge)

Nosemouth

All Nose. No Mouth. (via Ronny)

Kajak on a Whale

Kajak on a Whale

Erinnert so ein kleines bisschen an die zweite Folge der Anime-Serie Sindbad Abenteuer auf der schwimmenden Insel. Youtube: Kayak raised by whale in Puerto Madryn (via Interweb3000)

Ungeprüfte Copyright-Websperren für Österreich:

Der österreichische Oberste Gerichtshof hat das Kino.to-Urteil des EU-Gerichtshof in ein maximales Zensurgesetz pervertiert: Provider müssen Websites sperren, auf denen angeblich die Rechte von Urhebern verletzt werden, eine Überprüfung gibt es nicht.

Selbst wenn sich der Provider weigert und zu einer Beugehaft verurteilt wird, findet keine Kontrolle statt. Nur wenn er dann dagegen Berufung einlegt, wird der Sachverhalt geprüft. Ich freu mich schon auf die Protest-Sperren staatlicher Websites durch behauptete Urheberrechtsverletzungen.

Screaming Goat Piano:

You’re welcome. (via Deathandtaxes)

Musicvideos: Basement Jaxx, Spoon, Jamie T, Young Magic, Teen, Popstrangers, Whitman

Basement Jaxx – Never Say Never

Spoon – Do You

Oben die neue Single der Basement Jaxx Never Say Never mit schickem Robot-Twerking-Clip, gefolgt von Spoons wunderbarem Do You.

Nach dem Klick meldet sich Jamie T endlich zurück, Young Magic mit Holographic, Teen mit Tied Up Tied Down, Popstranger mit dem hübsch-verschrobenen Don’t be afraid und als Rausschmeißer noch Whitman mit dem LoFi-Neofolk-Dings Golden Days.

Gib mir den Rest, Baby…